Ga naar de inhoud

De TREK route Nijmegen voert je door de bossen van Westermeerwijk en De But. Er zijn drie startpunten. Je volgt de rode aanrijdroute naar de route op maximaal een paar honderd meter.

Na de klim langs het Afrika museum vind je op De But veel afwisseling in bredere paden naast flink wat flowy, bochtige singletracks, kuipbochten, rollers en ook redelijk wat hoogtemeters. De verrassende “Dubbele Looie Piep” afdaling heeft twee switchbacks gevolgd door diverse kuipbochten. Belangrijk hier is snelheid goed af te stemmen op je technische vaardigheid.

Het noordelijk deel van de route loopt door Westermeerwijk. De 6 kilometer volledig singletrack zijn behoorlijk lastig door de snelle afwisseling vele korte en iets langere venijnige, steile klimmetjes, afdalingen en kuipbochten vragen veel van je techniek en fysiek vermogen. Westermeerwijk is een erg druk gebied met veel wandelaars en loslopende honden. Houd aub rekening met de andere recreanten bij de aangegeven kruisingen, verminder je snelheid en groet: ‘Be Nice, say Hi‘.

Westermeerwijk is zoals genoemd fysiek als technisch lastig en daardoor minder geschikt voor beginners en te omzeilen door bij het ‘splitsing’ bord rechtdoor het groene onderbordje te volgen. Via het fietspad volg je de Meerwijkselaan tot aan het Afrika museum en pakt daar rechts de route weer op.

Deze route is te combineren met de route Groesbeek (verbindingsroute rood/paarse pijlen) die weer is te combineren met de routes in Mook en Malden. Als je Nijmegen vervolgt vanaf dit verbindingspunt wachten je nog flink wat pittige, route technische lekkernijen. Zie overzichtskaart

Mountainbiken en alle andere recreatie is de bossen van het Rijk van Nijmegen alleen toegestaan tussen zonsopkomst en zonsondergang.